Потяги-примари: чому в Німеччині вночі курсують безлюдні склади?

Пасажири в Німеччині дедалі більше невдоволені роботою Deutsche Bahn. Постійно виникають нові курйозні епізоди, пов'язані з роботою цього залізничного держконцерну, які проливають світло на його нинішній стан.

Останнім часом у Німеччині зростає невдоволення державним залізничним концерном Deutsche Bahn (DB). Зовсім нещодавно з'явився ще один привід критикувати його роботу. На початку грудня стало відомо, що Deutsche Bahn ганяє ночами порожні пасажирські потяги навколо Берліна. Столична газета Der Tagesspiegel повідомила з посиланням на інсайдерів, що приблизно "п'ять або шість високошвидкісних поїздів (Intercity-Express, ICE) курсують містом і навколо нього в нічний час без пасажирів".

Причина полягає у відсутності резервних маршрутів: Берлін знаходиться на північному сході Німеччини, де багато далекосхідних напрямків закінчуються. Крім того, вранці з цього міста вирушають регіональні та приміські потяги, які ввечері повертаються назад. Проте в німецькій столиці не вистачає залізничних колій, де потяги могли б залишатися вночі.

В Берліні та його околицях залізничний транспорт функціонує навіть у нічний час, що створює певні виклики. Щоб не перешкоджати цьому руху, швидкісним поїздам, які не мають можливості зупинитися на станціях, необхідно продовжувати свій шлях через невикористовувані колії. Представник компанії DB в інтерв'ю для Der Tagesspiegel охарактеризував таку практику як "абсолютно звичний робочий процес".

Згідно з інформацією, опублікованою в ЗМІ, компанія Deutsche Bahn вирішила відмовитися від реалізації проекту будівництва нових запасних шляхів на південь від Берліна через протести місцевого населення. Натомість, ще один подібний об'єкт планується до зведення в північному районі Панков.

Безглузда діяльність ICE без пасажирів потребує не лише витрат на електрику. Машиністи, які вночі керують порожніми поїздами навколо Берліна, вдень не можуть управляти тими поїздами, що вирушають за розкладом із пасажирами.

Це лише додає до вже відомої проблеми – нестачі кваліфікованих спеціалістів. Згідно з даними тижневика Wirtschaftswoche, профспілка машиністів потягів (GDL) повідомила, що в Німеччині є 1200 вільних місць для машиністів.

Згідно з даними об'єднання пасажирських і екологічних організацій Allianz pro Schiene, компанія щорічно записує збільшення числа кваліфікованих працівників на тисячу осіб. Водночас, з урахуванням амбіційних планів розвитку транспортної інфраструктури Німеччини з акцентом на залізничний сектор, Deutsche Bahn у найближчому майбутньому потребуватиме щонайменше 5000 нових машиністів щороку. Хоча розширення залізничної мережі та підбір відповідних фахівців стикаються з певними викликами, у сфері цифровізації Deutsche Bahn спостерігається позитивна динаміка.

Наприкінці листопада компанія DB повідомила, що з 15 грудня інформація про прибуття поїздів більше не буде розміщуватися на платформах. На вокзалах Німеччини в даний час можна знайти два типи розкладів: жовті аркуші, що містять дані про час відправлення, та білі, які вказують на час прибуття. Причиною такого рішення DB стала необхідність знизити витрати на папір та адміністративні витрати.

Замість традиційних паперових розкладів планується впровадження QR-кодів, які нададуть можливість отримувати актуальну інформацію про час прибуття поїздів. У заяві Deutsche Bahn підкреслено, що пасажири потребують "достовірної інформації в режимі реального часу". На цю ініціативу одразу ж відреагували користувачі соцмереж, висловлюючи сарказм: "(Запровадження нової системи. - Ред.) виглядає логічно, якщо поїзди все одно приходять із запізненням або взагалі не прибувають", - написав один з користувачів платформи X.

Його іронія цілком зрозуміла: незважаючи на те, що нещодавно потяги компанії DB почали знову демонструвати трохи кращу пунктуальність, згідно з офіційними даними, більше ніж кожен третій рейс далекого сполучення все ще прибуває із запізненням. У Німеччині вважають, що потяг запізнився, якщо його прибуття відбувається на шість хвилин і більше пізніше за розклад. Іноді затримки складають навіть кілька годин, що зовсім не є рідкістю.

Але перш ніж німецькі гумористи і коміки змогли використати вищевказане пояснення для своїх нескінченних жартів і дотепів з приводу якості роботи DB, він відповів на критику. 29 листопада держконцерн повідомив, що "паперові розклади прибуття поїздів на вокзалах залишаться". Критики переходу на використання QR-кодів стверджували, що не кожна людина, яка хоче зустріти когось, хто прибуває потягом, має смартфон або ж знає, як сканувати QR-код.

Deutsche Bahn "ретельно проаналізує використання друкованих матеріалів на залізничних станціях під час наступного етапу формування розкладу," зазначили представники компанії. Вони також підкреслили, що питання щодо майбутнього паперових розкладів буде обговорено на консультаціях з зацікавленими сторонами. Іншими словами, компанія прагне з'ясувати, чи дійсно ці розклади заслуговують на той папір, на якому вони надруковані.

Здається парадоксальним, що, попри всі потрясіння й неприємності, пов'язані з роботою DB, жителі Німеччини не відвертаються від залізниці. Зовсім навпаки - попит на поїздки на поїздах значно зріс. З 1990-х років років кількість їхніх пасажирів зросла приблизно на 50 відсотків, а обсяг вантажоперевезень рейками підскочив майже удвічі. DB також збільшив кількість локомотивів і вагонів. Водночас протяжність його залізничної мережі скоротилася більш ніж на 10 відсотків.

Щоб відновити хорошу репутацію Deutsche Bahn за межами країни, протягом останніх шести місяців залізничний концерн проводить програму реконструкції, що стартувала після завершення Чемпіонату Європи з футболу. Тоді тисячі футбольних уболівальників, які прибули на матчі Євро-2024, відчули на собі, що таке скасування, затримки й поломки поїздів у Німеччині. І після цього проблеми німецького квазімонополіста вже привернули увагу і світової громадськості.

Інші публікації

У тренді

footballnews

При правомірному використанні матеріалів з даного ресурсу гіперпосилання на FootballNews.com.ua обов'язкове.

© Футбол в Україні та світі, новини футболу на — footballnews.com.ua. All Rights Reserved.