Яка вартість найкоштовнішого спортивного шоу у світі? Чому мільйони людей з захопленням слідкують за Super Bowl?

Уявіть собі кульмінацію світового футбольного чемпіонату або урочисте відкриття Олімпійських ігор. Навіть якщо спорт вас не захоплює, ви, напевно, знаєте, що багато людей з вашого оточення стежили за цими подіями, адже вони вважаються найгучнішими спортивними заходами на планеті.

Здавалося, чи може бути щось популярніше? Якщо говорити про США, то ще й як може.

І це те, що відбудеться вже в ніч з 9 на 10 лютого в американському місті Нью-Орлеан на стадіоні "Цезар Супердоум", який може вмістити понад 73 тисячі вболівальників. Хоча, варто не так - точно вмістить. Бо саме в цей день на ньому зіграють фінал чемпіонату Національної футбольної ліги (NFL). Головний матч року з американського футболу, відомий як Super Bowl. Або більш зрозуміло для нас 59-й Супербоул (Суперкубок).

Безумовно, висловлення про "більш зрозуміло" можна вважати дещо перебільшеним. В Україні американський футбол все ще сприймається як щось незвичне. Незважаючи на те, що протягом кількох років у нашій країні була можливість безкоштовно переглядати матчі NFL, популярність цього спорту залишається обмеженою.

Повірте, безкоштовно для світу американського футболу — це справжня розкіш, адже NFL є найуспішнішою лігою США з фінансової точки зору. Тут кошти заробляються практично на всьому. Приблизний дохід від одного Super Bowl, за різними даними, перевищує 600 мільйонів доларів.

Щоб ще краще зрозуміти масштаб, варто відзначити, що серед 10 найдорожчих клубів (спортивних організацій) у спорті - 6 (!) якраз представники американського футболу.

Щоб заглянути ще глибше в суть, найдорожчий спортивний клуб у світі, згідно з оцінками Forbes, "Даллас Ковбойз" має вартість приблизно 10 мільярдів доларів, незважаючи на те, що їх остання перемога в Супербоулі була 30 років тому. Для порівняння, футбольні гіганти "Реал" з Мадрида та "Манчестер Юнайтед" оцінюються приблизно в 6 мільярдів доларів.

Але як же так сталося, що популярні в усьому світі футбол, хокей, баскетбол і навіть суперпопулярний у самих Штатах бейсбол пасуть задніх, коли говорити про заробітки американського футболу?

Відповіді на це питання не можуть бути однозначними, оскільки залежать від багатьох чинників.

По-перше, це настрій і унікальність.

Американці щиро захоплюються американським футболом, адже вважають його своїм національним спортом. Незважаючи на те, що для деяких сторонніх спостерігачів цей вид спорту може здаватися "майже ідентичним регбі", це не зовсім так. Хоча правила американського футболу доволі складні, їх знають практично всі діти в США з самого раннього віку.

Ні, сьогодні ми не будемо занурюватись у деталі, адже наша стаття зосереджена на фінансових аспектах цього виду спорту. Інформація про знання та національні традиції є суттєвою, оскільки масова популярність американського футболу зробила фінал NFL не лише спортивною подією, а й культурним явищем, яке можна порівняти з нашими державними святами. Про цей захід говорять заздалегідь, а обговорення триває навіть після його завершення.

Проте, де відбувається свято, там завжди присутні бізнес, спонсори та реклама. NFL це добре розуміє і ефективно використовує. Давайте розглянемо бізнесовий аспект, починаючи з основного - з цільової аудиторії, до якої комерційні інтереси намагаються дістатися.

Як уже було зазначено, цьогорічний Super Bowl, в якому змагатимуться "Канзас Сіті Чіфс" та "Філадельфія Іглз", відбудеться на стадіоні "Цезар Супердоум" у Нью-Орлеані, що вміщує 73 тисячі глядачів.

Розподіл квитків на гру виглядає ось так:

Ціновий діапазон варіюється в залежності від місць: від $950 (місця, які розташовані найвище над воротами) до $7500. Проте це лише теоретичні показники. Реально, звичайно, за такі гроші сьогодні нічого не придбати.

Всі вільні квитки вже у перекупів, де ціна стартує від $4500 за ось те саме найдешевше місце над воротами в куточку, до... безкінечності. У середньому, ціна "з рук" складає близько 10 тис. доларів.

Проте, якщо ви, скажімо, мрієте про розкішний номер з блекджеком, о, і ще з телевізорами, зручними кріслами, обслугою та зірками поряд, тоді приготуйтеся витратити 671 тисячу доларів.

Коли ми обговорюємо аудиторію Super Bowl, то маємо на увазі не лише щасливчиків, які фізично присутні на стадіоні в Нью-Орлеані, але й величезну кількість людей, які дивитимуться матч вдома.

Хоча американці дещо перебільшують, коли говорять, що Super Bowl є головною телевізійною спортивною подією світу (фінал футбольного Мундіалю (чемпіонату світу) збирає в десяток разів більше), однак те, що головна подія року в самих США - беззаперечний факт.

Super Bowl практично щороку б'є усі можливі рекорди телепереглядів в Америці та світі.

Наприклад, фінал минулого року зібрав понад 123 мільйони глядачів, які дивилися його в прямому ефірі. Цей показник поступається тільки історичному моменту висадки астронавтів на Місяць у 1969 році, коли за цим подією спостерігали 150 мільйонів людей.

Якщо розглядати це з більш практичної точки зору, то для порівняння, рекорд перегляду церемонії вручення "Оскарів" становить "лише" 57 мільйонів глядачів.

Однією з характерних рис американського футболу є наявність численних пауз під час гри. Гравцям необхідно здійснювати заміни, коригувати свої позиції на полі та вносити зміни у стратегію.

Організатори NFL, як справжні професіонали в бізнесі, швидко усвідомили, що час пауз можна використовувати не лише для коментарів та обговорень (хоча без них нікуди), а й для розміщення реклами. І за це їм готові платити. І платять серйозні гроші. Досить великі суми!

Лише за останні десять років вартість реклами в Super Bowl виросла до 7 млн доларів за 30-секундний ролик.

Вартість визначається низкою чинників. По-перше, варто зазначити величезну аудиторію. Де ще можна отримати шанс стати відомим, якщо не перед більш ніж 100 мільйонами потенційних споживачів? І мова йде не лише про саму трансляцію, а й про тривалі обговорення в медіа та соціальних мережах, які можуть тривати тижнями.

З цієї причини багато підприємств вважають рекламу під час Super Bowl вигідною інвестицією, яка охоплює не лише оплату за ефірний час, а й витрати на виробництво. Часто для створення реклами запрошують знаменитостей та наймають талановитих сценаристів, що в деяких випадках може обійтися дорожче, ніж сам рекламний ролик.

Хоча 30-секундний рекламний ролик під час матчу є стандартом, існує безліч інших варіантів для брендів. Наприклад, можна розглянути спонсорство передматчевих і післяматчевих шоу, а також партнерство з командами NFL.

Участь у Супербоулі вважається надзвичайно почесною у будь-якому вигляді. Саме тому світові зірки шоу-бізнесу змагаються за можливість виступити під час перерви цього знакового матчу, що отримав назву Halftime Show.

Рівень престижу можна виміряти тим, що заможня NFL навіть не платить зіркам гонорарів, а лише покриває витрати на організацію шоу. Чим, до речі, зірки користуються по повній, влаштовуючи супершоу всередині іншого супершоу.

Але так було не завжди.

До 1993 року під час перерви Супербоулу виступали чирлідери та дитячі хори, проте це не приносило NFL значних доходів. Ситуація змінилася з виступом Майкла Джексона на Halftime Show. Тоді кількість глядачів, які дивилися перерву, перевищила кількість тих, хто слідкував за фіналом.

Запис виступу Halftime Show на Супербоулі 1993 року.

Свого часу у SuperBowl виступали такі зірки світового рівня як U2, Sting, Rolling Stones, Black Eyed Peas, Rihanna, Шакіра, Дженніфер Лопес та багато інших.

До речі, одним із чинників, що минулого року сприяли зростанню переглядів Super Bowl, стала романтична історія (куди ж без них) між мегапопулярною співачкою Тейлор Свіфт та гравцем команди-лідера "Канзас Сіті Чіфс" Тревісом Келсі.

Цього року Kansas City знову пробився до фіналу, тому Тейлор Свіфт, ймовірно, знову відвідає стадіон. Це викликало чимало розмов, адже батько Тейлор є відданим фанатом Філадельфії, де також грав брат Тревіса.

Насправді, саме в контексті цих бесід, інших обговорень, спортивних подій і дискусій у соціальних мережах формується динаміка доходів NFL. І там, де лунають розмови та святкові настрої, зазвичай не обходиться без їжі. Наприклад, під час Супербоулу американці споживають більше 1 мільярда курячих крилець.

У місцях, де ведуться бесіди та обговорення, завжди виникають суперечки та ставки. Згідно з прогнозами букмекерів, на цей матч вже зроблено приблизно $23 млрд ставок. І це лише початок, адже вечір ще попереду.

На завершення, замість підсумків. Звернули увагу, що в статті практично немає згадок про активних спортсменів, які брали участь у матчі. Жодного слова про Патріка Махомса, Джеліена Херста чи Сакуона Барклі та інших зірок. Чому так? Справа в тому, що за статистикою, саме Super Bowl часто стає тією подією, після якої люди починають уважніше вивчати американський футбол.

Інші публікації

У тренді

footballnews

При правомірному використанні матеріалів з даного ресурсу гіперпосилання на FootballNews.com.ua обов'язкове.

© Футбол в Україні та світі, новини футболу на — footballnews.com.ua. All Rights Reserved.