Унікальна категорія. Хто з міжнародних знаменитостей отримує найбільший прибуток у соціальних мережах, які фінансові показники мають місце і якими методами вони досягають успіху.
Яка ж вона, та армія підписників, що накопичують зірки на своїх профілях у соціальних мережах, і чому до їхніх рекомендацій прислухаються практично всі?
Цього року зірка знаменитого португальського футболіста Кріштіану Роналду засяяла ще яскравіше. Усе завдяки соціальним мережам.
У серпні 39-річний атлет відкрив свій власний YouTube-канал і одразу встановив світовий рекорд: всього за 90 хвилин він здобув мільйон підписників. Через кілька тижнів Роналду оголосив, що загальна кількість його шанувальників у шести різних соціальних мережах перевищила 1 мільярд. Таким чином, він зайняв перше місце в рейтингу найвпливовіших осіб світу [від англ. influence -- вплив].
Роналду вважається одним із найвизначніших футболістів усіх часів, а сам футбол є найулюбленішим спортом у світі. У своєму аналізі успіху португальця в мережі, Максиміліан Бейхерт, доцент маркетингового факультету в приватному університеті Бокконі в Італії, відзначає, що, як і інші знаменитості з величезною кількістю підписників, Роналду має мільйони шанувальників навіть поза межами соціальних платформ.
А сторінки в соцмережах, що майстерно ведуть сам футболіст чи його команда, допомогли йому здобути першість серед інфлюенсерів, продовжує думку колеги Мелісса Сент-Джеймс, доцентка кафедри маркетингу Каліфорнійського державного університету в Домінгес-Гіллз.
"Роналду опанував трифекту переконання: він користується довірою, демонструє привабливість та експертність, -- вважає доцентка Сент-Джеймс. -- Ці якості часто об'єднують в один термін -- авторитет".
Як і у багатьох інших відомих інфлюенсерів, стратегія його присутності в соціальних мережах спрямована на відображення трьох ключових аспектів. Зокрема, пости Роналду акцентують увагу на його фізичній привабливості, професійних досягненнях у світі футболу та особистих переконаннях, які резонують з цінностями та інтересами його підписників, такими як важливість родини, зазначає Сент-Джеймс.
Завдяки своїй популярності, футбольна зірка активно рекламує різноманітні бренди у своїх публікаціях — від спортивного обладнання Nike до добавок Herbalife. Відомо, що за один пост в Instagram Роналду може заробити понад 3 мільйони доларів. Упродовж останнього року рекламні угоди принесли йому більш ніж 20% від загального доходу. Загалом, згідно з оцінками Бейхерта, просування продуктів і послуг у соціальних мережах може становити до 25% доходу знаменитостей.