Віталій Сперкач: Maincast Sport прагне зайняти лідерські позиції серед спортивних медіа в Україні.
Керівник та операційний директор підрозділу Pay TV медіагрупи Starlight Media, Віталій Сперкач, поділився інформацією про новий спортивний канал Maincast Sport, його цільову аудиторію, ключові переваги та шляхи дистрибуції.
Starlight Media стала новим дистриб'ютором спортивного каналу Maincast Sport. У портфоліо компанії нові мовники з'являються досить рідко, і після того, як Setanta Sports перейшла до іншого дистрибутора, SLM могла запропонувати ринку лише канал Travel&Adventure з числа сторонніх.
Ще восени минулого року "Детектор медіа" повідомляв про наміри кіберспортивної компанії Maincast створити канал, присвячений різним видам спорту. На той момент компанія вже розпочала трансляцію свого першого каналу, присвяченого кіберспорту, і шукала партнера для дистрибуції. Вибір припав на "1+1 медіа". Проте для запуску спортивного каналу Maincast зупинила свій вибір на SLM.
Нагадаємо, що 7 листопада Національна рада з питань телебачення та радіомовлення затвердила реєстрацію двох нових спортивних телеканалів та ОТТ-платформи компанії ТОВ "Мейнкаст". Це юридична структура, що представляє кіберспортивну компанію Maincast, засновану у 2018 році коментатором Віталієм Волочаєм та Андрієм Григор'євим з метою організації та трансляції кіберспортивних змагань. У 2023 році Максим Кріппа став бенефіціаром Maincast.
У короткому інтерв'ю для "Детектора медіа" Віталій Сперкач, керівник та операційний директор підрозділу Pay TV медіагрупи Starlight Media, поділився думками про необхідність створення ще одного спортивного каналу на ринку. Він також обговорив потенційну роль Maincast Sport у цій ніші та деталі його дистрибуції.
-- Віталію, після того як пішла Setanta у вас тривалий час не було спортивного каналу у дистрибуційному портфоліо. І ви неодноразово казали, що не прагнули брати багато каналів, а зацікавлені у продуктах, які мають цінність. Чим для вас цінний мовник Maincast?
Я мав можливість зустрітися з представниками кіберспортивної компанії Maincast, які розповіли мені про свої амбітні плани щодо створення нового спортивного каналу. Спочатку мене це вразило, адже, як ви знаєте, ринок спортивних трансляцій вже досить насичений. Існує безліч спортивних телеканалів, серед яких особливо виділяються Setanta та платформа Megogo завдяки своїм унікальним пропозиціям.
Також існує спортивний канал від Суспільного.
Так, і на це моє запитання представники Maincast дали досить впевнену відповідь і розказали про своє бачення нового мовника та його просування. Maincast раніше робив студії для спортивних трансляцій і для Setanta, і для Megogo. Мене це зацікавило, я аналізував його, збирав інформацію кілька тижнів і з'ясував, що багато моїх знайомих, співробітників, людей з інших бізнесів дивляться і цікавляться продуктами Maincast. Вони мають багаторічну історію як найбільший кіберспортивний транслятор з понад 60 млн переглядів за рік. Я бачу у цій співпраці великий потенціал навіть за наявності інших спортивних каналів. Бо спорт можна показувати по-різному. І ми хочемо показати різницю, як робиться спорт на світовому рівні, як до нього привертається увага, як зробити так, щоб глядач, навіть, скажімо, не любитель спорту після розповіді про ті чи ті змагання захотів їх подивитись і залишився нашим глядачем. Я захоплююся спортом. Інколи коли дивишся фінальну стадію НХЛ чи НБА, а тобі дають трансляцію найбільш нецікавого матчу. Я тоді думаю: як можна так програмувати? Maincast планує продемонструвати інакший підхід до позиціонування і висвітлення спортивних подій, і вони, на мою думку, здатні зробити гідну конкуренцію в спортивній ніші, а в подальшому і зайняти позиції серед лідерів.
У них є фінансові ресурси. Бенефіціар підприємства — Максим Кріппа.
-- Я, на жаль, особисто не знайомий з паном Максимом, але знаю, що він поділяє бачення менеджменту Maincast наповнити їхні телеканали найкращим контентом та зробити їх цікавими для глядачів. Вони мають хорошу спортивну експертизу та досвід. У них класна графіка, круті коментатори. І вони можуть дати ринку інший підхід до висвітлення спортивних трансляцій. Інші гравці на ринку мало що роблять для того щоб популяризувати різні види спорту для широкої аудиторії. А Maincast націлений розширювати лінійку популярного спорту. В них вже є ексклюзиви (Liga Endesa, Campeonato Brasileiro Série A, EuroCup Basketball та інші) на певні події, і вони будуть їх збільшувати. Вони ведуть переговори з різними федераціями. Наприклад, придбали права на юніорський чемпіонат Європи з баскетболу Fiba U20 EuroBasket, де грало багато молодих спортивних талантів, зокрема син Кличка. І вони дивляться не лише на міжнародну арену, а й на українські турніри, планують транслювати локальні події, які також будуть цікавими глядачам.
Спортивні змагання є не тільки аренами для боротьби за перемогу, але й потужним інструментом підтримки нашої країни під час війни. Вони здатні об'єднувати людей, підвищувати бойовий дух нації та демонструвати незламність і силу українців на світовій сцені. Наші спортсмени готові до перемог. Наприклад, у чемпіонаті Португалії виступає воротар збірної України, Трубін, який грає за "Бенфіку" і вважається одним з найкращих у своєму амплуа. Це робить португальську футбольну лігу особливо цікавою для українських вболівальників.
Суспільне, Хsport та Divisport регулярно показують різноманітні українські спортивні турніри. Ці канали часто співпрацюють, розподіляючи між собою права на трансляції. Які новини чекають нас у Maincast?
Maincast вже отримав права на трансляцію різноманітних видів спорту і прагне розвивати ті дисципліни, які раніше не були представлені в Україні. На початку сезону заплановано безліч нових анонсів.
Яким чином виглядатиме новий канал? У рекламному матеріалі про старт зазначалося, що він покаже події, які не транслювалися на національних телеканалах.
Maincast Sport – це універсальний спортивний канал, який пропонує широкий спектр трансляцій, включаючи футбол, баскетбол, теніс, автоспорт, волейбол, снукер, дартс та багато інших популярних видів спорту. Глядачі також можуть очікувати на численні передматчеві та післяматчеві студії, а також на цікаві історії про різні спортивні дисципліни та їхню цінність, а також привабливість чемпіонатів. Коментування буде здійснюватися найкращими фахівцями, зокрема відомим коментатором і ентузіастом спорту Віталієм Волочаєм, який є одним із засновників Maincast. Я впевнений, що завдяки нашій дистрибуції незабаром Maincast Sport стане популярним у розмовах, і сподіваюсь, що про нього говоритимуть усі.
-- А як ви позиціюватимете канал для провайдерів, щоб вони його купили при тій спортивній пропозиції, що вже є на ринку?
На платформі Maincast Sport представлена широка гама контенту, що обов'язково приверне увагу наших абонентів. Наші партнери усвідомлюють, що СЛМ є символом високої якості, тому сподіваюся, що провайдери із задоволенням інтегрують цей продукт у свої пропозиції.
Ми також маємо намір активно взаємодіяти з абонентами наших партнерів, залучаючи до перегляду ще більшу аудиторію.
І продовжувати вдосконалювати свою серію заходів, можливо, використовуючи досвід конкурентів.
Мова йде також про провідні міжнародні футбольні турніри.
Нашого партнера приваблюють найзначніші спортивні події з усіх куточків світу, зокрема й футбол.
Чи запускається канал восени або наприкінці літа?
Ми плануємо почати укладати угоди орієнтовно з вересня, але можливі також і попередні співпраці з партнерами.
На початку серпня ми розпочнемо комунікацію з нашими партнерами.
-- Дистрибуцією першого каналу про кіберспорт Maincast, який запустився восени, займалася "1+1 медіа". Чи перейде цей канал також у ваше дистрибуційне портфоліо?
Як дистрибутор, ми пропонуємо щось дійсно унікальне: відсутність конфлікту інтересів, немає власного ОТТ-сервісу або спортивних прав, а також розгорнутого дистрибуційного портфоліо з півсотнею каналів. Ми прагнемо бути максимально прозорими та зрозумілими для правовласників і постачальників послуг.
-- Maincast Sport ви продаватимете окремо від своїх каналів, не в пакеті?
Ну що ж, звичайно, для тих партнерів, які бажають отримати всі канали з нашого асортименту, ми підготували привабливі пропозиції.
Яка буде вартість Maincast Sport для постачальників послуг?
Протягом перших шести місяців ми впровадимо спеціальні пропозиції для партнерів, щоб вони могли ознайомитися з нашим каналом, оцінити його потенціал, а абоненти – усвідомити його цінність. Це будуть унікальні промоційні умови, які відповідають чинному законодавству. Ми суворо дотримуємося антимонопольних норм і прагнемо уникати ситуацій, що можуть призвести до недобросовісної конкуренції. Всі цінові пропозиції будуть економічно обґрунтованими, прозорими для ринку та однаковими для всіх учасників, що перебувають в аналогічних умовах.
Подальша ситуація залежатиме від спортивних прав, які отримає Maincast. Ми вже ведемо переговори з провайдерами з цього приводу. Проте глобальних змін у ціновій політиці наразі не планується, адже ми маємо чітке бачення співпраці з нашими партнерами на наступні 2-3 роки. Наш канал прагне стати лідером спортивного контенту в Україні в найближчому майбутньому. Наші стратегічні цілі збігаються: провайдер хоче отримати якісний продукт за доступною ціною, і саме це ми готові їм запропонувати.
Представники Maincast в інтерв'ю зазначили, що їхня аудиторія із задоволенням переглядає рекламу, адже вона креативно вплетена в контент кіберспорту. Чи планує спортивний канал також отримувати доходи через рекламу?
-- На каналі буде спонсорство. У Maincast є багато партнерів на кіберспортивних трансляціях: напої, снеки, товари для гравців, техніка, крісла, комп'ютерна периферія тощо. І перелік партнерів буде розширюватися за рахунок нових видів спорту. Наприклад, для автогонок актуальними стануть товари для автівок (шини, мастила тощо).
Віталію, ви говорили про вашу довгострокову стратегію. На який термін укладено угоду з Maincast?
Так, у нас є стратегія, проте вона є комерційною таємницею. Ми сподіваємось на довгострокову співпрацю, яка, можливо, продемонструє іншим партнерам на ринку, що справжній успіх досягається лише з нами. Звісно, кожна зі сторін має право розірвати угоду. Наше партнерство базується на взаємній повазі та балансі інтересів, а не на односторонній залежності. Ми відкрито ведемо переговори з партнерами, озвучуючи свої інтереси, і з провайдерами, зокрема. У нас є єдиний підхід до всіх продуктів, і ми ніколи не практикували і не будемо практикувати маніпуляції, коли один провайдер отримує один і той самий канал безкоштовно, а інший змушений платити два мільйони.
-- Торік Національна рада з питань телебачення та радіомовлення зареєструвала ще й ОТТ-платформу компанії ТОВ "Мейнкаст". Що вам відомо? Що буде з нею? Це буде схожа модель з Setanta? Там контент монетизуватиметься за пейволом? І як це перетинатиметься з контентом каналів?
Отже, вже зараз ви можете безкоштовно ознайомитися з цим ресурсом, що почав вести трансляції.
З часом доступ до контенту стане платним, щоб уникнути конфлікту інтересів. Обсяг матеріалів та подій, на які "Мейнкаст" має ексклюзивні права, є досить великим, і жоден телеканал не зможе охопити все це.
Проте ми впевнені, що найякісніший контент ви знайдете на Maincast Sport.
Яка частка фінансування спортивного каналу може бути забезпечена доходами від платного телебачення?
-- У кожного спортивного каналу своя модель. Специфіка одних у тому, що вони купують права на 10 -- 12 територій чи країн. І за рахунок цього іншим гравцям важко конкурувати з ними за певні види прав, навіть пропонуючи вищу ціну. У інших -- інша стратегія, вони купують права на топовий міжнародний футбол за велику суму. І це для них є воронкою продажів, спробою привернути увагу абонента та втримати його. Ще одна історія -- це спонсорство. І у випадку з деякими воно покриває більшу частину прав.
На скільки мені відомо, компанія Maincast має намір зосередитися на різних аспектах, зокрема на отриманні доходів від кабельних постачальників.
Кабельні провайдери наразі стикаються з непростими викликами, адже їм важко змагатися з новими платформами. Акційні пропозиції деяких сервісів націлені на залучення їхніх абонентів. Проте ми підтримуємо чесну конкуренцію та вважаємо важливим мати якомога більше учасників на ринку провайдерів. Саме тому ми плануємо впровадити взаємовигідні пропозиції. Сподіваємось, що доходи разом із фінансовою підтримкою спонсорів дозволять Maincast здобувати права на найвищі спортивні події. Таким чином, ми зможемо разом підвищувати цінність та вартість як спортивного каналу, так і всього ринку в цілому.