F1 25 - це найвидатніша, а можливо, й остання гра від Codemasters.

Олег Данилов Редактор Mezha.Media. Олег вже понад 29 років пише про комп'ютери, технології, софт, інтернет, космос, науку, автоперегони та відеоігри.

Не має сенсу писати рецензію на кожну частину серії симуляторів перегонів F1 від Codemasters, так само як і оглядати кожен реліз FIFA... вибачте, EA Sports FC. Проте раз на два роки, коли в грі з'являються справді значущі вдосконалення, це стає важливим. Тож давайте розглянемо, що нового принесе гравцям F1 25.

Давайте відразу з'ясуємо: серія F1 від Codemasters, включаючи F1 25, не може зрівнятися з професійними симуляторами перегонів, які обирають самі гонщики Формули 1 та симрейсери, такими як iRacing, rFactor 2 і Assetto Corsa Competizione. Проте, рівень реалістичності F1 25 є, напевно, найвищим серед ігор, доступних для звичайних гравців, які прагнуть насолодитися віртуальними перегонками без бажання професійно займатися цим.

У F1 25 можна відчути як зношуються шини, як змінюються характеристики траси під час кваліфікації та зі зміною погоди, як зсуваються точки гальмування з кожним пройденим колом, як під час дощу з'являється єдина умовно приємна траєкторія, як впливають на поведінку боліда налаштування притискної сили та нові апргейди, отримані під час сезону.

Тут можна отримати попередження, а то і чорно-білий прапор, за порушення меж кола (звісно, якщо це увімкнути в налаштуваннях). Тут є штрафи за ігнорування синіх та жовтих прапорів, порушення швидкості на піт-лейні чи недотримання дельти під час появи автомобіля безпеки. Ну і звісно, тут є штрафи за зіткнення.

Щодо детального відтворення автодромів, календаря гонок, складів команд, обмежень на використання шин, повного формату кваліфікацій, а також спрінт-перегонів і багатьох інших аспектів, можна не згадувати. Це офіційний симулятор Формули 1, тому всі ці елементи присутні в грі.

І ще одна важлива річ - оновлені траси. П'ять трас у F1 25 отримали оновлення на основі LIDAR сканування. Це Бахрейн, Маямі, Мельбурн, Сузука та Імола. Якщо все буде добре, в наступних іграх такі самі оновлення будуть поступово отримувати й інші траси чемпіонату.

Я повертаюся до F1 приблизно раз на два роки, починаючи гру з активованою допомогою майже у всіх аспектах і з суперниками середнього рівня. З кожною гонкою я поступово вимикаю допомогу і підвищую складність опонентів, поки не досягну середнього рівня симуляції, який включає допомогу на старті, піт-стопах, автоматичну коробку передач, автоматичний DRS, контроль тяги та суперників на рівні 60+ (Hard). Це мій оптимальний рівень гри.

На ваше бажання, і якщо ви готові до викликів, можна повністю відключити допоміжні функції та отримати досить складний симулятор. На мою думку, однією з найпотужніших переваг F1 від Codemasters є можливість налаштувати рівень складності, що підходить як новачкам, які хочуть поступово вдосконалити свої навички, так і досвідченим гравцям.

Як і всі проекти Codemasters з моменту виходу Colin McRae: Dirt (2007), нова гра серії F1 використовує адаптовану версію рушія Neon / Phyre Engine від Sony Computer Entertainment, який з 2008 року, починаючи з Race Driver: Grid, відомий під назвою Ego Engine. Цей рушій постійно модернізується та інтегрує нові технології. Сучасна версія підтримує трасування променів, глобальне затемнення, згладжування, а також технології DLSS і FSR.

Якщо ви стежили за останніми випусками серії F1 від Codemasters, можливо, не помітите істотних поліпшень у графіці, адже на цьому етапі все зводиться до дрібниць, які важко помітити неозброєним оком. Проте, F1 25 виглядає дійсно вражаюче. Хоча це ще не телетрансляція, в деякі моменти вона максимально наближається до цього формату. Яскраво виражена зміна освітлення в залежності від часу доби (під час практики, кваліфікації та гонок) особливо вражає, особливо під час вечірніх перегонів. Також вражає ефект динамічної погоди, яка змінює враження від траси та спонукає гравця постійно уточнювати прогнози у свого гоночного інженера.

Єдина проблема полягає в обличчях пілотів, як тих, що створені офіційно, так і вигаданих гравцями, а також інженерів. Хоча спостерігається певний прогрес, в цілому ситуація залишається не надто втішною. Це явно не досягає рівня MetaHuman від Epic Games.

На моїй системі з максимальними налаштуваннями графіки та DLSS у пріоритеті якості F1 25 видає 60 кадрів на секунду. Артефакти можна побачити хіба що на загальних планах під час повторів.

Щодо звуку - це офіційний симулятор, тож боліди записували наживо, як і відлуння на різних трасах. Що сподобалось особисто мені - так це голосове керування. Тепер не треба копирсатися у меню під час перегонів. Достатньо звернутися до гоночного інженера голосом і запитати його про стан боліда та траси, відстань до болідів спереду та ззаду, погоду, стан шин. Можна замовити позачерговий піт-стоп та обрати шини. Звісно все це англійською. Але це дійсно дуже зручно.

Основний режим F1 25, який розташований на першому місці в меню, - це сюжетний режим Braking Point 3. Цей фінальний етап історії, що розпочалася ще в F1 2021, триває в F1 23 і нарешті завершується. Сюжет, типовий для автоспортивних фільмів, розповідає про нову команду Konnersport та їхніх молодих пілотів, які прагнуть зайняти своє місце на стартовій решітці. Несподівано вони стають фаворитами у боротьбі за титул як в індивідуальному, так і в командному заліках.

Ті, хто знайомі зі світом F1, без труда впізнають персонажів, які стали прототипами героїв Braking Point 3. Єдине питання з мого боку, чому Лоуренса Шелдона Струловича тут зовуть Давідофф Батлер? Так, Давідофф - це ім'я, схоже його назвали на честь марки сигарет. Персонажа актриси Емер Кенні надихнула реальна пілотеса Джеймі Чадвік, двократна чемпіонка W Series, яка виступає зараз в European Le Mans Series.

У Braking Point 3 з'явилися нові елементи наративу. Ви берете на себе роль керівника команди, що вимагає ухвалення рішень, які впливають на ефективність та рейтинг вашої стайні. Або, граючи за одного з гонщиків, ви будете відповідати на запитання журналістів, що також має своє значення. На ключових етапах гри у вас буде можливість обирати гонщика, за якого ви будете керувати.

Якщо у вас раптом є питання якого біса сюжетний режим взагалі робить у грі про перегони, то хочу нагадати, що Codemaster додає сюжетну кампанію ще з часів TOCA Race Driver (2002). З останніх ігор студії вона була, наприклад, у Grid Legends.

Окрім сюжетного режиму Braking Point 3, що, здавалося б, завершує наратив команди Konnersport, гра також пропонує ще один сюжетний режим, пов'язаний із фільмом F1, чия прем'єра запланована на наступний тиждень. Наразі гравцям доступний лише пролог, тоді як інші епізоди будуть відкриті 30 червня 2025 року.

Усі пілоти з фільму, серед яких і персонаж, зіграний Бредом Піттом, можуть бути включені до регулярного чемпіонату, як у контексті кар'єри пілота, так і в ролі керівника команди. Додатково можна залучити й інших легендарних гонщиків, а також молодих талантів з F3.

Як і в усіх попередніх частинах серії, у F1 25, вже вісімнадцятій грі про Формулу 1 від Codemaster, присутній режим кар'єри пілота. Тут ви маєте можливість вибрати команду, включаючи нову вигадану команду APXGP з фільму F1. Крім того, як і в останніх релізах, ви можете розпочати свій шлях до чемпіонського титулу не з F1 2025 року, а з F2 у 2024 році. Гравці можуть обирати будь-якого реального пілота, у тому числі новачків, яких цього року в Формулі 1 чимало, або ж створити свого персонажа.

Обираємо формат гоночного вікенду, від повного, у якому ви намотаєте за один етап десь 200+ кіл, і який може зайняти увесь ваш реальний вікенд. До скороченого у 25%, 33%, або 50% від реального. Плюс формат кваліфікації (реальний / скорочений) та тренування. Не раджу пропускати тренування, вони дійсно допомагають зрозуміти траси, вивчити точки гальмування, знайти кращі траєкторії та відточити рефлекси.

Альтернативний режим - кар'єра керівника команди, яка у F1 25 була суттєво перероблена та отримала назву MyTeam 2.0. Це такий собі спрощений F1 Manager 2024, де треба укладати контракти зі спонсорами та пілотами, будувати базу, досліджувати та виробляти покращення, розробляти стратегію тощо. Нове в MyTeam 2.0 - система фан-рейтингу та рольові елементи як у кожного з пілотів, так і у самого власника команди. Плюс покращена кастомізація болідів, у тому числі щодо розміщення логотипів спонсорів.

У будь-якому випадку, ви можете брати участь у гонках в режимі капітана команди. Просто виберіть, за якого пілота бажаєте керувати на даному етапі, або активуйте режим симуляції гонки.

F1 World - це мережевий режим F1 25. Тут є як рейтингові змагання з іншими гравцями, так і однокористувацькі завдання проти ботів. А ще замість керування командою тут є така собі MMORPG з апгрейтами боліда та команди різної якості (білі, зелені, сині, пурпурові, золоті, як у тому Diablo) та рівня, доступом до нових завдань, контрактів тощо. В мережевих перегонах можна змагатися як наодинці, так і запрошуючи друзів, командою. Але майте на увазі, контроль порушень тут дуже суворий, можна легко отримати чорний-білий прапор, а то і дискваліфікацію.

У F1 World з'явилася новинка - фан-зона, де ви можете вибрати свою улюблену команду та гонщика, за яких хочете вболівати. Підвищуйте їхні позиції в загальному рейтингу завдяки своїм досягненням в онлайн-іграх і спілкуйтеся з іншими учасниками спільноти.

Проте, в цілому F1 World є особливим всесвітом, до якого варто поступово адаптуватися. Рекомендуємо розпочати з кар'єрного режиму.

F1 25 безсумнівно є вражаючою грою, можливо, найкращою в портфоліо Codemasters. Вона отримала відмінні оцінки та позитивні рецензії від медіа. Гра безумовно заслуговує на статус "Вибір редакції", проте... виглядає так, що з продажами справи йдуть не надто добре. На платформі Steam F1 25 придбали від 100 до 200 тисяч гравців. Навіть якщо врахувати продажі на інших платформах, навряд чи загальна кількість перевищила 500 тисяч. Причина цього, скоріше за все, полягає не в якості гри, а в особливостях самого жанру.

Гравці пішли з симуляторів перегонів. Залишилась лише досить компактна група професійних симрейсерів, які обирають iRacing, rFactor 2 чи Assetto Corsa Competizione і не збираються міняти їх на щось інше.

Майже усі автосимулятори останніх років провалилися в продажу. Виключення складають хіба що такі монстри як Gran Turismo 7 та Forza Motorsport, але остання є в Game Pass, тож там важко порахувати продажі.

Щодо EA та Codemasters, варто зазначити, що після придбання студії у 2021 році, вона опинилася на межі закриття. Всі ігри, випущені після 2020 року, за винятком серії F1, не досягли успіху. Dirt 5 (2020) виявився повним провалом, Grid Legends (2021) також не справив враження. Щодо EA Sports WRC (2023), компанія вирішила не продовжувати ліцензію на WRC і повністю зупинити розробку симуляторів ралі. Внаслідок цього в Codemasters почалися звільнення співробітників.

Ліцензія EA на ігри по Formula 1, дуже недешева до слова ліцензія, закінчується цього року. У видавця є опціон ще на два роки, але... якщо не станеться якогось дива і фільм про F1 не залучить до F1 25 сотні тисяч нових гравців... щось мені підказує, що EA не буде поновлювати і цю ліцензію.

Інших ігор у розробці у Codemasters наче немає, тож у такому випадку історія однієї з найстаріших ігрових студій світу, яка була заснована у 1986 році, добіжить кінця. Хто-хто, а EA вміє закривати легендарні студії.

Отже, якщо ви фанат перегонів і симуляторів, раджу вам спробувати найсучасніший симулятор Формули 1 - F1 25. Не пропустіть можливість насолодитися ним!

Інші публікації

У тренді

footballnews

При правомірному використанні матеріалів з даного ресурсу гіперпосилання на FootballNews.com.ua обов'язкове.

© Футбол в Україні та світі, новини футболу на — footballnews.com.ua. All Rights Reserved.